what people think about me vs the real me

orang kata aku kelakar tapi sebenarnye aku suke menangis,orang kata aku banyak cakap tapi sebenarnye aku pemalu,orang kata aku penyayang tapi sebenarnye aku nak orang sayang aku,orang kata aku manje tapi sebenarnye aku senang idup sendiri,orang kata aku ramai kawan tapi sebenarnye aku slalu sedih sorang2,orang kata aku senang bekerjasama tapi sebenarnya aku berkire,orang kata aku simple tapi dalam diri aku kusut,orang kata aku cepat marah tapi sebenarnye aku ambil berat,orang kata aku idup senang tapi sebenarnye idup aku susah...EMO!!!EMO!!!







Wednesday, November 10, 2010

... ayah ...

ayah....sejujurnya kami adik bradik xrpt dgn ayah. bkn bmkne kami bmusuh xsebulu tp mmg dr kecik kami adik bradik lbh dgn mama dlm segala hal.ayah susah nk dukung ktorg mse kecik.ayah xpnah rse nk mnjekn ktorg mse kcik dan ayah xpndai nk mbek ati ktorg mse kecik..sampaila saat mama dah meninggal...ayah tetap cm2la gk

mama meninggal menjadikn kami ank branak kekok.seyes!duduk satu rumah,blk sblh2 tp msih xmmpu nk ilangkn kekekokan kami anak branak.wlaupun kami ank ayah dan ayah bapa kami tp still msg2 cm bru nk knal hati budi msg2....pelikkn?time mama g aku bru 14thn dan abg bru 16 thn....

ble nk dibandingkna antara aku dgn abg...org akan ckp aku lbh abg berbanding abg.pas mama meninggal,abg lost,memberontak kt ayah sbb ayah wt cm2 kt kami adik bradik time mama sakit.walaupun dok serumah tp abg sebolehnye akan mengelak bertembung dgn ayah smpai 1 thp aku tpkse jd org tgh antara abg dgn ayah pdhalnya blk sblh2 je!ayah msk blk abg kuar blk,ayah msk pintu dpn abg kuar pintu blkg.ayah dah bgn abes mkn abg bru nk mbek pggan nk mkn...semua 2 jd selama bbrp bln.

pas smggu mama meninggal,aku blk hostel.sampai je kt hostel sume memb pndg aku kesian....aku xsuke!aku jd down!aku jd segan!perkara y aku igt smpai skrg y pihak skolah wt utk aku ble dorg sume kutip duit derma rmai2 pas2 bg kt aku!bt0l,dlu aku rse sgt malu...rse cm miskin sgt ke aku ni...rse cm mntk sgt bls kesian kt org!ble mkin bsr,aku tkenang dan fikr blk...aku sbnrnye ptut bsyukur dan btime ksh sbb memb dan sume org2 kt skolah 2 derma utk aku,prihatin kt aku,mbek tau psl aku.thx...

abg memberontak dgn ayah dgn merempit,geng dgn bdk2 moto,wt bnde2 ngarut....aku dok hostel so xdpt nk wt pe2 time 2.aku taupun sbb stiap kali ayah dtg tgk aku kt hostel cnfm akn merungut psl abg kt aku.aku tnye knp xtgur je abg kt umah dia just diam...aku phm sgt!ayah just bising g2 je tp ble nk mbek tndakan dia xbsgguh.kdg2 aku sengaja wt hal sbb nk tggu dia mrh dan tgur aku tp jgn hrpla!sampai thp 2 skali...

de skali 2,abg merempit smpai xcdnt jatuh moto smpai sparuh bdn dia buruk lebam calar2.nsib baek xpth pe tp kne gk r thn wad smggu.aku xtau time 2 yang abg msk hospital smapi maklong dtg hostel bgtau yang abg xcdnt bru aku tau.ayah xbgtaupun.ble aku dtg melawat abg,dia nangis bgtau ayah xdtg melawat diapun dlm jgka masa smggu 2.ari 1st sbb nk urus msk wad 2 je y ayah de.y ari len dia dah xdtg tgk.time abg kt hospital 2 maklong r y urus abg,lyn abg sakit2.time 2 mkin btmbh rse xpuas ati abg dgn ayah...aku sedih tp aku xmmpu nk wt pe2pun.

smkin mbeso kami adik bradik,smkin beso gk r jrk kami anak branak.lme kelamaan aku cm idop sorg,abg dgn dunia dia ayah dgn family bru dia.byk bnde aku hndle sndiri stat dr mama xde tp alhamdulillah aku dpt control kekurangan idop aku ni dgn baek.tp bg abg,dia mmg perlu bgntung harap dgn org utk guide dia survive.sbb 2 pe2 hal maklong,nenek,along sume org akan mbek tau psl abg bbnding aku....aku jeles gk tp lme2 bnde 2 jd imun kt aku,lme2 jd xksh...lantak r kalo dorg xpedulikn aku asalkn aku mmpu nk hndle idop aku sndiri....

time skolah aku jd pelajar laki tbaek form 4 dan pelajar contoh tbaek lelaki form 5 tp ble tkenangkn blk saat2 2...cm xde mkne je ble famili sndiri xhargai dan peduli lgsg...mse aku dpt award pelajar laki terbaek form 4,aku punyela excited nk tggu blk ujung mggu nk tnjuk kt ayah tp ble dah tnjuk ayah just...."o0,bgusla..." cm2 je!seyesli smpai skrg ble aku igt blk aku sgt2 trase dan sgt2 bengang.smpaila form 5 aku dpt award pelajar contoh terbaek lelaki aku blk letak atas meja bior cm2 je...kali ni ayah xkisah lgsg smpaila de perjumpaan majlis penghalalan ilmu utk student2 form 5 skolah wt b4 SPM ayah bru tau y anak dia ni plajar contoh kt skolah.2 pun sbb ustaz bgtau...pas cite 2 dah basi!ayah...ayah....

life aku mmg aku sndiri yang handle.start pd aku abes study,msk mtrx smbg degree smpaila aku dpt keje skrg ni.tp alhamdulillah aku mmpu bwk diri...sgt bsyukur.ble kenang2 blk....walaupun aku xpuas ati,de rse mrh bengang sakit ati kecewa dgn ayah tp hakikatnya ayah tetap ayah aku...tetap org y wajib aku hormat,tetap org y aku akn hrpkn dlm sgale hal...aku tetap anak ayah.love u

No comments:

Post a Comment